SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.sevenseas.dk

www.sevenseas.dk ejes af:

ID® Identity A/S
Lægårdvej 138
DK-7500 Holstebro
CVR-nr. 16278874
Tlf. 97 49 21 44
mail@sevenseas.dk

  • Aftalerne indgås på dansk.
  • Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.sevenseas.dk.
  • Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med:

  • MobilePay
  • Dankort/VISA-Dankort
  • MasterCard
  • Maestro
  • VISA
  • VISA Electron
  • JCB

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

  • Vi leverer varen 1-2 hverdage efter dit køb.
  • Vi leverer varerne med GLS til privat- og erhvervsadresser i Danmark. Er du ikke hjemme på privatadressen skal du hente pakken ved en pakkeboks nær dig. 
  • Vi leverer til leveringsadresser i Danmark. (Vi leverer ikke til Grønland).
     

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer.

Se om tilbagebetaling af leveringsomkostninger ved fortrydelse nedenfor.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

  • For at gøre fortrydelsesretten gældende skal du meddele ID® Identity A/S, Lægårdvej 138, DK-7500 Holstebro, att. Seven Seas retur, e-mail: MAIL@SEVENSEAS.DK, tlf. 97 49 21 44 - din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring.
  • Denne meddelelse kan du nemt og enkelt sende til vores fortrydelsesformular på www.sevenseas.dk/retur
  • Du kan også vælge at benytte lovens Standardfortrydelsesformular https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3, men den er ikke obligatorisk. Hvis du gør det, kvitterer vi indenfor 2 hverdage pr. mail for modtagelse af din fortrydelse.
  • Modtager vi dine varer retur uden meddelelse fra dig om udnyttelse af din fortrydelsesret, vil vi betragte returneringen af varerne som en udøvelse af retten til at fortryde købet.
  • Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente pakken uden samtidig at give besked om, at du fortryder.
  • Ved fortrydelse, skal ordrenummer altid oplyse. Faktura eller følgeseddel skal ligeledes altid vedlægges de returnerede varer.
  • Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
  • Ordrenummer skal klart oplyses sammen med de returnerede varer. Følgeseddel eller faktura skal medsendes sammen med returvarerne.
     

 

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til ID® Identity A/S, Lægårdvej 138, DK-7500 Holstebro uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.


Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. 
Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:

  • Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen 10 hverdage, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
 

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.

  • Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
  • Du bør sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den.
  • Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and tracenummer.
     

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Købelovens regler finder anvendelse.

Der ydes 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvis du har en reklamation på en vare, skal du hurtigst muligt kontakte os på mailen mail@sevenseas.dk med følgende info:

  • Billede af fejl/mangel
  • Beskrivelse af fejl/mangel
  • Dit ordrenummer

Vi kontakter dig hurtigst muligt, indenfor 2 hverdage, hvor du vil modtage videre instrukser. Hvis din reklamation er berettiget, betaler vi naturligvis pengene tilbage til dig.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til:

Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg www.forbrug.dk.
EU-Kommissionen online klageportal http://ec.europa.eu/odr.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail mail@sevenseas.dk.

 

Standardfortrydelsesformular

Her kan du downloade vores standardfortrydelsesformular (PDF). 

keyboard_arrow_up